Met e-mail van 6 oktober 2025, vraagt mevrouw Nora Mouallali, gemeenteraadslid, om volgende mondelinge vraag op de agenda te plaatsen:
Er is een omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen toegekend aan Living Tomorrow. Ik lees in het verslag van schepencollege van 4 augustus 2025 dat het CBS expliciet niet het advies van de omgevingsambtenaar volgt inzake het inperken van de mobiliteitsimpact door het voorzien van het minimumaantal parkeerplaatsen volgens de richtlijnen uit het Mobiliteitseffectenrapport (MOBER). Er worden uiteindelijk slechts 116 parkeerplaatsen voorzien in plaats van 133. Dit wordt ook zo vermeld in de omgevingsvergunning.
Kan de bevoegde schepen verantwoorden waarom een verlaging in het aantal parkeerplaatsen is goedgekeurd? Waarom worden de MOBER-richtlijnen verticaal geklasseerd in dit verhaal?
Er wordt kennisgenomen van de mondelinge vraag van mevrouw Nora Mouallali, gemeenteraadslid, en van het antwoord van het bevoegd lid van het college van burgemeester en schepenen.