Terug
Gepubliceerd op 15/07/2021

2021_CBS_02182 - Vaststellen aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de gewestwegen - Schaarbeeklei (N1). - Beslissing

college van burgemeester en schepenen
ma 12/07/2021 - 13:30 zitting
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Hans Bonte, burgemeester; Jo De Ro, schepen; Moad El Boudaati, schepen; Katrien Vaes, schepen; Didier Cortois, schepen; Fatima Lamarti, schepen; Sarah Broekaert, afdelingshoofd Administratieve Ondersteuning, plaatsvervangend algemeen directeur

Afwezig

Barbara de Bakker, schepen; Tine Paredis, schepen; Vera Boudry, algemeen directeur

Secretaris

Sarah Broekaert, afdelingshoofd Administratieve Ondersteuning, plaatsvervangend algemeen directeur
2021_CBS_02182 - Vaststellen aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de gewestwegen - Schaarbeeklei (N1). - Beslissing 2021_CBS_02182 - Vaststellen aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de gewestwegen - Schaarbeeklei (N1). - Beslissing

Motivering

Aanleiding, context en argumentatie

Het voorbije jaar werden verschillende wijzigingen doorgevoerd op zijstraten van de Schaarbeeklei. Deze wijzigingen werden nog niet vertaald in het aanvullend reglement op het wegverkeer voor de Schaarbeeklei.

Volgende wijzigingen zijn opgenomen in het voorliggend aanvullend reglement:

  • Dubbelrichtingsverkeer in de Debackerstraat (Willem): opname van bord B1 en markering en D1 (verplicht rechts) bij uitrijden Debackerstraat (Willem) in het reglement.
  • Tonnagebeperking Debackerstraat (Willem): plaatsing van C31b op Schaarbeeklei voor +3,5t (uitgezonderd plaatselijk verkeer).
  • Dubbelrichtingsverkeer Gillekensstraat: opname verkeerslichten en markering in het reglement.
  • Beperkt enkelrichtingsverkeer in de De Bockstraat (Fredor) (circulatiewijziging wijk Broek): verbod op afslaan van Schaarbeeklei naar De Bockstraat (Fredor) (plaatsing C31a en C31b).
  • Twee correcties in de buurt van de fietsoversteekplaats bij de Trawoolstraat:
    • Onderbord M9 onder B1 bij uitrit Quick/Colruyt (n°55)
    • Onderbord M12 onder D1 bij noordelijk einde Harensesteenweg (later te vervangen door M2)
      • Dubbelrichtingsverkeer voor fietsers en bromfietsen type A en P in de Harensesteenweg (toelating voor bromfietsen zal gelden tot de realisatie van de quickwins op de Schaarbeeklei).

De gewijzigde signalisatie zal aansluitend aan de goedkeuring van het voorliggend reglement aangepast worden door de bevoegde wegbeheerder (Agentschap Wegen en Verkeer in dit geval).

Juridische grond

  • Wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoƶrdineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968.
  • Decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
  • Koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
  • Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
  • Uitvoeringsbesluit van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
  • MinisteriĆ«le omzendbrieven van 3 april 2001 en 25 april 2003.
  • Omzendbrief MOB/2009/1 van 3 april 2009.
  • Gemeenteraadsbesluit van 19 september 2011 houdende het toevertrouwen van de bevoegdheid aanvullende reglementen op het wegverkeer op de gemeentewegen en op de gewest- en provinciewegen aan het college van burgemeester en schepenen.

Regelgeving bevoegdheid

Artikels 56 en 57 (college van burgemeester en schepenen)
<p>Artikels 56 en 57 van het decreet lokaal bestuur.</p>

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Op het kruispunt van de Schaarbeeklei met de Parkstraat geldt:

  • de bestuurders moeten de lichten van de driekleurige verkeerslichten opvolgen;
  • de plaats waar de bestuurders moeten stoppen ingevolge het verkeerslicht wordt aangeduid.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeerslichten overeenkomstig art.61 van de wegcode;
  • wegmarkeringen overeenkomstig art.76.1 van de wegcode.

Artikel 2

Op het kruispunt van de Schaarbeeklei met de Machelenstraat geldt:

  • de bestuurders moeten de lichten van de driekleurige verkeerslichten opvolgen;
  • de plaats waar de bestuurders moeten stoppen ingevolge het verkeerslicht wordt aangeduid.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeerslichten overeenkomstig art.61 van de wegcode;
  • wegmarkeringen overeenkomstig art.76.1 van de wegcode.

Artikel 3

Op het kruispunt van de Schaarbeeklei met de Broekstraat geldt:

  • de bestuurders moeten de lichten van de driekleurige verkeerslichten opvolgen;
  • de plaats waar de bestuurders moeten stoppen ingevolge het verkeerslicht wordt aangeduid.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeerslichten overeenkomstig art.61 van de wegcode;
  • wegmarkeringen overeenkomstig art.76.1 van de wegcode.

Artikel 4

Op het kruispunt van de Schaarbeeklei met de Gillekensstraat geldt:

  • de bestuurders moeten de lichten van de driekleurige verkeerslichten opvolgen;
  • de plaats waar de bestuurders moeten stoppen ingevolge het verkeerslicht wordt aangeduid.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeerslichten overeenkomstig art.61 van de wegcode;
  • wegmarkeringen overeenkomstig art.76.1 van de wegcode.

Artikel 5

Op het kruispunt van de Schaarbeeklei met de Diegemstraat;
op het kruispunt van de Schaarbeeklei met de Budasteenweg geldt:

  • de bestuurders moeten de lichten van de driekleurige verkeerslichten opvolgen;
  • de plaats waar de bestuurders moeten stoppen ingevolge het verkeerslicht wordt aangeduid.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeerslichten overeenkomstig art.61 van de wegcode;
  • wegmarkeringen overeenkomstig art.76.1 van de wegcode.

Artikel 6

Ter hoogte van de rotonde op het kruispunt van de Schaarbeeklei met het Heldenplein geldt:

  • verplicht rondgaand verkeer. De bestuurders zijn verplicht de inrichting bestemd om het verkeer te leiden aan hun linkerhand te laten.

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van het kruispunt met het Heldenplein geldt:

  • de bestuurders moeten voorrang verlenen.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden D5;
  • verkeersborden B1.

Artikel 7

Op de Herlaerstraat ter hoogte van het kruispunt met de Schaarbeeklei;
op de Kasteelstraat ter hoogte van het kruispunt met de Schaarbeeklei;
op de Koepoortstraat ter hoogte van het kruispunt met de Schaarbeeklei;
op de Trawoolstraat ter hoogte van het kruispunt met de Schaarbeeklei;
op de Harensesteenweg ter hoogte van het kruispunt met de Schaarbeeklei;
op de Goubloemstraat ter hoogte van het kruispunt met de Schaarbeeklei;
op de Debackerstraat (Willem) ter hoogte van het kruispunt met de Schaarbeeklei;
op de Brentastraat (Louis) ter hoogte van het kruispunt met de Schaarbeeklei geldt:

  • de bestuurders moeten voorrang verlenen;
  • de plaats waar de bestuurders, zo nodig, moeten stoppen om voorrang te verlenen, wordt aangeduid.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden B1;
  • wegmarkeringen overeenkomstig art.76.2 van de wegcode.

Artikel 8

Op de uitrit van huisnummer 55 ter hoogte van het kruispunt met de Schaarbeeklei geldt:

  • de bestuurders moeten voorrang verlenen;
  • fietsers rijden in de twee rijrichtingen op de dwarslopende openbare weg die men gaat oprijden;
    de plaats waar de bestuurders, zo nodig, moeten stoppen om voorrang te verlenen, wordt aangeduid.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden B1;
  • de verkeersborden worden aangevuld met onderborden M9;
  • wegmarkeringen overeenkomstig art.76.2 van de wegcode.

Artikel 9

Op de Havenstraat ter hoogte van het kruispunt met de Schaarbeeklei geldt:

  • de bestuurders moeten stoppen en voorrang verlenen;
  • de plaats waar de bestuurders moeten stoppen ingevolge het verkeersbord B5 wordt aangeduid.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden B5;
  • wegmarkeringen overeenkomstig art.76.1 van de wegcode.

Artikel 10

Op de Schaarbeeklei van Heldenplein tot grensscheiding met grondgebied Brussel geldt:

  • de voorrangsweg wordt aangeduid.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden B9.

Artikel 11

Op de westelijke rijbaan van de Schaarbeeklei vanaf het kruispunt met de Havenstraat in de richting van Vilvoorde;
op de oostelijke rijbaan van de Schaarbeeklei van het kruispunt met de Parkstraat tot het kruispunt met de Machelenstraat in de richting van Brussel geldt:

  • verboden rijrichting voor iedere bestuurder.

Het verbod is niet van toepassing op het geheel van de openbare weg.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden C1.

Artikel 12

Op de westelijke rijbaan van de Schaarbeeklei van de Brentastraat (Louis) tot het Broekplein in de richting van Vilvoorde;
op de oostelijke rijbaan van de Schaarbeeklei van de Gillekensstraat tot de Diegemstraat in de richting van Brussel geldt:

  • verboden rijrichting voor iedere bestuurder.

Het verbod is niet van toepassing op het geheel van de openbare weg.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden C1.

Artikel 13

Op de fietspad aan de westelijke zijde van de Schaarbeeklei vanaf het kruispunt met de Trawoolstraat in de richting van het Heldenplein;
op het fietspad aan de oostelijke zijde van de Schaarbeeklei vanaf de inrit van huisnummer 55 in de richting van Brussel geldt:

  • de toegang is verboden voor bestuurders van rijwielen.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden C11.

Artikel 14

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van het kruispunt met de De Bockstraat (Fredor), aan de zuidelijke zijde van het kruispunt geldt:
het is verboden links af te slaan;

  • de maatregel geldt niet voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A en speed pedelecs.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden C31a;
  • de verkeersborden worden aangevuld met onderborden M12.

Artikel 15

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van het kruispunt met de De Bockstraat (Fredor), aan de noordelijke zijde van het kruispunt geldt:

  • het is verboden rechts af te slaan;
  • de maatregel geldt niet voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A en speed pedelecs.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden C31b;
  • de verkeersborden worden aangevuld met onderborden M12.

Artikel 16

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van het kruispunt met de Debackerstraat (Willem) geldt:

  • het is verboden rechts af te slaan;
  • de maatregel geldt alleen voor de bestuurders van voertuigen waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan 3,5 ton;
  • de maatregel geldt niet voor plaatselijk verkeer.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden C31b;
  • de verkeersborden worden aangevuld met onderborden Type VIIa, Type IV.

Artikel 17

Op de Herlaerstraat ter hoogte van het kruispunt met de Schaarbeeklei geldt:

  • het is verboden links af te slaan.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden C31a.

Artikel 18

Op de Schaarbeeklei van Parkstraat tot grensscheiding met grondgebied Brussel in beide richtingen geldt:

  • het is verboden voor bestuurders sneller te rijden dan 70 km per uur.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden C43.

Artikel 19

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van de start van de middenberm aan de zuidzijde van het kruispunt met het Heldenplein in de richting van Brussel geldt:

  • de bestuurders zijn verplicht de hindernis langs rechts voorbij te rijden.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden D1.

Artikel 20

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van de start van de middenberm aan de zuidzijde van het kruispunt met de Machelenstraat in de richting van Brussel;
op de Schaarbeeklei ter hoogte van de start van de middenberm aan de noordzijde van het kruispunt met de Machelenstraat in de richting van Vilvoorde geldt:

  • de bestuurders zijn verplicht de hindernis langs rechts voorbij te rijden.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden D1.

Artikel 21

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van de start van de middenberm aan de noordzijde van het kruispunt met de Broekstraat in de richting van Vilvoorde;
op de Schaarbeeklei ter hoogte van de start van de middenberm aan de zuidzijde van het kruispunt met de Broekstraat in de richting van Brussel geldt:

  • de bestuurders zijn verplicht de hindernis langs rechts voorbij te rijden.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden D1.

Artikel 22

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van de start van de middenberm aan de noordzijde van het kruispunt met de Diegemstraat in de richting van Vilvoorde;
op de Schaarbeeklei ter hoogte van de start van de middenberm aan de zuidzijde van het kruispunt met de Diegemstraat in de richting van Brussel;
op de Schaarbeeklei ter hoogte van de start van de middenberm aan de noordzijde van het kruispunt met de Budasteenweg in de richting van Vilvoorde;
op de Schaarbeeklei ter hoogte van de start van de middenberm aan de zuidzijde van het kruispunt met de Budasteenweg in de richting van Brussel geldt:

  • de bestuurders zijn verplicht de hindernis langs rechts voorbij te rijden.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden D1.

Artikel 23

Op de Kasteelstraat ter hoogte van het kruispunt met de Schaarbeeklei;
op de uitrit van huisnummer 55 ter hoogte van het kruispunt met de Schaarbeeklei;
op de Goubloemstraat ter hoogte van het kruispunt met de Schaarbeeklei;
op de Debackerstraat (Willem) ter hoogte van het kruispunt met de Schaarbeeklei geldt:

  • de bestuurders zijn verplicht rechts af te slaan.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden D1.

Artikel 24

Op de Koepoortstraat ter hoogte van het kruispunt met de Schaarbeeklei geldt:

  • de bestuurders zijn verplicht rechts af te slaan;
  • de maatregel geldt niet voor fietsers.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden D1;
  • de verkeersborden worden aangevuld met onderborden M2.

Artikel 25

Op de Harensesteenweg ter hoogte van het kruispunt met de Schaarbeeklei geldt:

  • de bestuurders zijn verplicht rechts af te slaan;
  • de maatregel geldt niet voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A en speed pedelecs.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden D1;
  • de verkeersborden worden aangevuld met onderborden M12.

Artikel 26

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van de Diegemstraat in de richting van het stadscentrum geldt:

  • de bestuurders zijn verplicht rechtdoor te rijden of rechts af te slaan.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden D3.

Artikel 27

Op de Schaarbeeklei van huisnummer 218 tot huisnummer 222 langs beide zijden van de weg geldt:

  • fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A moeten het enkelrichtings-fietspad volgen, voor zover het in de door hen gevolgde rijrichting is gesignaleerd.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden D7.

Artikel 28

Op de Schaarbeeklei van huisnummer 638 tot de grens met het Brussels Hoofdstedelijk Gewest langs beide zijden van de weg geldt:

  • fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A moeten het enkelrichtings-fietspad volgen, voor zover het in de door hen gevolgde rijrichting is gesignaleerd.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden D7.

Artikel 29

Op de Schaarbeeklei van Heldenplein tot Goubloemstraat langs beide zijden van de weg geldt:

  • voetgangers, fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A moeten het deel van de openbare weg voor hen voorbehouden volgen.
  • Voetgangers moeten daarbij het rechtse gedeelte volgen, fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A het linkse gedeelte.

Dit wordt gesignaleerd door

  • verkeersborden D9.

Artikel 30

Op de Schaarbeeklei van de noordzijde van het viaduct van de R0 tot huisnummer 199 (noordzijde kruispunt Broekstraat) aan de kant van de onpare huisnummers geldt:

  • voetgangers, fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A moeten het deel van de openbare weg voor hen voorbehouden volgen.
  • Voetgangers moeten daarbij het rechtse gedeelte volgen, fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A het linkse gedeelte.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden D9.

Artikel 31

Op de Schaarbeeklei van huisnummer 328 tot huisnummer 346 langs beide zijden van de weg geldt:

  • voetgangers, fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A moeten het deel van de openbare weg voor hen voorbehouden volgen.
  • Voetgangers moeten daarbij het rechtse gedeelte volgen, fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A het linkse gedeelte.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden D9.

Artikel 32

Op de Schaarbeeklei van huisnummer 485 tot over een lengte van 50 meter aan de kant van de onpare huisnummers geldt:

  • het parkeren is verboden;
  • het verbod geldt van 6 tot 22 uur;
  • het einde van de parkeerreglementering wordt aangeduid;
  • het begin van de parkeerreglementering wordt aangeduid.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden E1;
  • de verkeersborden worden aangevuld met onderborden Type V;
  • de verkeersborden worden aangevuld met x-borden Xb, Xa.

Artikel 33

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van huisnummer 110 geldt:

  • het parkeren is toegelaten;
  • het parkeren is voorbehouden voor de voertuigen die gebruikt worden door personen met een handicap;
  • de parkeerreglementering geldt over een afstand van 6 m.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden E9a
  • de verkeersborden worden aangevuld met onderborden Type VIId
  • de verkeersborden worden aangevuld met x-borden Xc.

Artikel 34

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van huisnummer 130 geldt:

  • het parkeren is voorbehouden voor autocars;
  • de parkeerreglementering geldt over een afstand van 6 m.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden E9d;
  • de verkeersborden worden aangevuld met x-borden Xc.

Artikel 35

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van huisnummer 536 geldt:

  • het parkeren is toegelaten;
  • het parkeren is voorbehouden voor de voertuigen die gebruikt worden door personen met een handicap;
  • de parkeerreglementering geldt over een afstand van 6 m.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden E9a;
  • de verkeersborden worden aangevuld met onderborden Type VIId;
  • de verkeersborden worden aangevuld met x-borden Xc.

Artikel 36

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van het kruispunt met het Heldenplein, komende vanuit de richting Brussel geldt:

  • voorsorteringspijlen op de rijbaan worden aangekondigd. Bestuurders moeten een welbepaalde rijstrook kiezen;
  • de bestuurders moeten de rijstrook volgen om in de door de pijlen aangewezen richting te rijden.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden F13;
  • wegmarkeringen overeenkomstig art.77.1 van de wegcode.

Artikel 37

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van het kruispunt met de Machelenstraat geldt:

  • voorsorteringspijlen op de rijbaan worden aangekondigd.

Bestuurders moeten een welbepaalde rijstrook kiezen; de bestuurders moeten de rijstrook volgen om in de door de pijlen aangewezen richting te rijden.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden F13;
  • wegmarkeringen overeenkomstig art.77.1 van de wegcode.

Artikel 38

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van het kruispunt met de Broekstraat geldt:

  • voorsorteringspijlen op de rijbaan worden aangekondigd.

Bestuurders moeten een welbepaalde rijstrook kiezen; de bestuurders moeten de rijstrook volgen om in de door de pijlen aangewezen richting te rijden.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden F13;
  • wegmarkeringen overeenkomstig art.77.1 van de wegcode.

Artikel 39

Op de Broekstraat ter hoogte van het kruispunt met de Schaarbeeklei, komende van Machelen geldt:

  • voorsorteringspijlen op de rijbaan worden aangekondigd.
  • Bestuurders moeten een welbepaalde rijstrook kiezen;
  • voorsorteringsstroken worden afgebakend.

Het is iedere bestuurder verboden de doorlopende streep te overschrijden, alsook links van de streep te rijden wanneer deze de twee rijrichtingen scheidt; het is iedere bestuurder verboden de onderbroken streep die het naderen van de doorlopende streep aankondigt te overschrijden, behalve om in te halen, om links af te slaan, om te keren of om van rijstrook te veranderen; de bestuurders moeten de rijstrook volgen om in de door de pijlen aangewezen richting te rijden.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden F13;
  • wegmarkeringen overeenkomstig art.72.2 van de wegcode;
  • wegmarkeringen overeenkomstig art.72.3 van de wegcode;
  • wegmarkeringen overeenkomstig art.77.1 van de wegcode.

Artikel 40

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van het kruispunt met de Diegemstraat geldt:

  • voorsorteringspijlen op de rijbaan worden aangekondigd.

Bestuurders moeten een welbepaalde rijstrook kiezen; de bestuurders moeten de rijstrook volgen om in de door de pijlen aangewezen richting te rijden.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • verkeersborden F13;
  • wegmarkeringen overeenkomstig art.77.1 van de wegcode.

Artikel 41

Op de Schaarbeeklei van Heldenplein tot grensscheiding met grondgebied Brussel geldt:

  • het is iedere bestuurder verboden de onderbroken streep te overschrijden, behalve om in te halen, om links af te slaan, om te keren of om van rijstrook te veranderen.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.72.3 van de wegcode.

Artikel 42

Op de Schaarbeeklei van Goubloemstraat tot grensscheiding met grondgebied Brussel langs beide zijden van de weg geldt:

  • fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A moeten het fietspad volgen voor zover het rechts in hun rijrichting ligt.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.74 van de wegcode.

Artikel 43

Op de Schaarbeeklei van 25 meter ten noorden van het kruispunt met de Havenstraat tot 35 meter ten zuiden van het kruispunt met de Havenstraat aan de kant van de pare huisnummers geldt:

  • het parkeren op de rijbaan is verboden.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.75.1.2° van de wegcode.

Artikel 44

Op de Schaarbeeklei van 3 meter vóór inrit aan huisnummer 524c tot inrit aan huisnummer 524c aan de kant van de pare huisnummers geldt:

  • het parkeren op de rijbaan is verboden.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.75.1.2° van de wegcode.

Artikel 45

Op de Schaarbeeklei van 4 meter vóór inrit aan huisnummer 237 tot inrit aan huisnummer 237 aan de kant van de onpare huisnummers geldt:

  • het parkeren op de rijbaan is verboden.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.75.1.2° van de wegcode.

Artikel 46

Op de Schaarbeeklei van inrit aan huisnummer 211 tot huisnummer 207 aan de kant van de onpare huisnummers geldt:

  • het parkeren op de rijbaan is verboden.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.75.1.2° van de wegcode.

Artikel 47

Op de Schaarbeeklei van 8 meter vóór inrit aan huisnummer 55 tot inrit aan huisnummer 55 aan de kant van de onpare huisnummers geldt:

  • het parkeren op de rijbaan is verboden.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.75.1.2° van de wegcode.

Artikel 48

Op de Schaarbeeklei van Heldenplein tot grensscheiding met grondgebied Brussel langs beide zijden van de weg geldt:

  • de denkbeeldige rand van de rijbaan wordt aangeduid.

Het deel van de openbare weg dat gelegen is aan de andere kant van deze streep is voorbehouden voor het stilstaan en parkeren, behalve op autosnelwegen en autowegen.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.75.2 van de wegcode.

Artikel 49

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van het begin van de parkeerzone ter hoogte van de Parkstraat geldt:

  • bestuurders mogen niet rijden, stilstaan of parkeren op de markeringen.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.77.4 van de wegcode.

Artikel 50

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van huisnummer 189 geldt:

  • bestuurders mogen niet rijden, stilstaan of parkeren op de markeringen.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.77.4 van de wegcode.

Artikel 51

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van het begin van de parkeerzone ter hoogte van de De Backerstraat (Willem) geldt:

  • bestuurders mogen niet rijden, stilstaan of parkeren op de markeringen.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.77.4 van de wegcode.

Artikel 52

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van het begin van de parkeerzone ter hoogte van de Broekstraat geldt:

  • bestuurders mogen niet rijden, stilstaan of parkeren op de markeringen.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.77.4 van de wegcode.

Artikel 53

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van het begin van de parkeerzone ter hoogte van de Brentastraat (Louis) geldt:

  • bestuurders mogen niet rijden, stilstaan of parkeren op de markeringen.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.77.4 van de wegcode.

Artikel 54

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van het kruispunt met het Heldenplein geldt:

  • voetgangers moeten de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.76.3 van de wegcode.

Artikel 55

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van het kruispunt met de Trawoolstraat geldt:

  • voetgangers moeten de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.76.3 van de wegcode.

Artikel 56

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van het kruispunt met de Parkstraat geldt:

  • voetgangers moeten de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.76.3 van de wegcode.

Artikel 57

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van het kruispunt met de Havenstraat geldt:

  • voetgangers moeten de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.76.3 van de wegcode.

Artikel 58

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van het kruispunt met de Machelenstraat geldt:

  • voetgangers moeten de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.76.3 van de wegcode.

Artikel 59

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van het kruispunt met de Debackerstraat (Willem) geldt:

  • voetgangers moeten de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.76.3 van de wegcode.

Artikel 60

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van het kruispunt met de Broekstraat geldt:

  • voetgangers moeten de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.76.3 van de wegcode.

Artikel 61

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van het kruispunt met de Gillekensstraat geldt:

  • voetgangers moeten de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.76.3 van de wegcode.

Artikel 62

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van het kruispunt met de Brentastraat (Louis) geldt:

  • voetgangers moeten de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.76.3 van de wegcode.

Artikel 63

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van het kruispunt met de Diegemstraat geldt:

  • voetgangers moeten de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.76.3 van de wegcode.

Artikel 64

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van het kruispunt met de Budasteenweg geldt:

  • voetgangers moeten de oversteekplaats volgen om de rijbaan over te steken.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.76.3 van de wegcode.

Artikel 65

Op de Schaarbeeklei ter hoogte van het kruispunt met de Parkstraat geldt:

  • de bestuurders moeten de rijstrook volgen om in de door de pijlen aangewezen richting te rijden.

Dit wordt gesignaleerd door:

  • wegmarkeringen overeenkomstig art.77.1 van de wegcode.

Artikel 66

Volgende aanvullend reglement wordt opgeheven:

  • aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de gewestwegen - Schaarbeeklei, zoals goedgekeurd door het college van burgemeester en schepenen in zitting van 28 november 2011.

Artikel 67

Dit aanvullend reglement wordt ter goedkeuring overgemaakt aan de afdeling Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.