Bij gemeenteraadsbesluit van 27 april 2009 werd de veiligheidscel in het kader van de noodplanning opgericht en werd de samenstelling van de veiligheidscel bepaald.
De samenstelling van de veiligheidscel dient aangepast te worden naar aanleiding van een aantal persoonswijzigingen.
De terminologie dient eveneens aangepast te worden aan het koninklijk besluit van 22 mei 2019.
Gelet op de dringende noodzakelijkheid, die niet toeliet te wachten tot de eerstvolgende gemeenteraad omwille van de noodzaak reeds een veiligheidscel bijeen te roepen op 30 augustus 2021, besliste het college van burgemeester en schepenen in zitting van 12 juli 2021 om de samenstelling van de veiligheidscel goed te keuren. De gemeenteraad dient dit besluit te bekrachtigen.
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 12 juli 2021 houdende het wijzigen van de samenstelling van de veiligheidscel in het kader van de noodplanning, wordt bekrachtigd.
De samenstelling van de veiligheidscel wordt als volgt bepaald:
De samenstelling veiligheidscel wordt permanent uitgebreid met volgende personen:
De voorzitter kan in functie van de specifieke aard van de te behandelen onderwerpen de veiligheidscel aanvullen met elke persoon wiens aanwezigheid wenselijk of noodzakelijk is.
De leden die zelf niet aanwezig kunnen zijn op de bijeenkomst van de veiligheidscel, staan zelf in voor een plaatsvervanger.
Het gemeenteraadsbesluit van 24 april 2017 houdende de wijziging samenstelling van de veiligheidscel in het kader van de noodplanning, wordt opgeheven.
Een afschrift van dit besluit wordt overgemaakt aan: